02-12-2010

Najcenniejsze polskie marki

Po raz piąty "Rzeczpospolita" opublikowała ranking najcenniejszych polskich marek.

 

Spośród firm reprezentujących branżę finansowo - ubezpieczeniową najdroższą marką jest PKO BP, które uplasowało się na drugim miejscu. Trzecie miejsce przypadło grupie PZU. Na 8. miejscu znalazło się Pekao SA, natomiast czołową dziesiątkę zamyka Bank BPH.

– Sprawność zarządzania oraz coraz nowocześniejsza oferta produktowa przekładają się na wzmacnianie mocy i wartości marki PKO Banku Polskiego. Ranking Rzeczpospolitej wyraźnie pokazuje, że przyjęta przez nas strategia rozwoju przynosi efekty – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Największy polski bank posiada markę wycenianą na ponad 3,6 mld zł. Suma wartości wszystkich 330 z w zestawieniu to już 61 mld zł. To wzrost o 5 proc w porównaniu do zeszłego roku.

Maciej Woźniak